Hello Evros,
...well, that reads reasonably well.
What I don't understand exactly is, why the T2L document.
I know what the T2L means (export goods over €1000 from the
EU tax territory > reintroduce them into the EU custom territory, etc.).
But why with you.... didn't you register the moped ??
Because if it is approved, the custom regulations/levies are all met,
otherwise you won't get approval.
(Also applies to short-term license plates, ....not in GR ??)
Otherwise 10,000 tourists would have to issue a T2L for their car twice
before taking a sea ferry (1x there & 1x back).
The way I read it, you are introducing the moped as a commodity, .... not very
cleverly, but always complicated in terms of tax (
...for laypeople).
Well, the T2L has already been ordered now anyway.
However, you should definitely register/insure the motorcycle before transport.
There are a lot of evil & greedy people, you know....
Here in GER, the short-term license plate is taken into account, if you finally
register the moped and stay with the same insurance.
This means, that the insurance begins with the short-term registration
without any additional costs for the short-term.
Well, let's hope for the best.
Greetings Brunò
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Hallo Evros,
...na, liest sich doch halbwegs gut.
Was ich nicht genau verstehe, warum das T2L Dokument.
Ich weiß was das T2L für eine Bedeutung hat (Ware über 1000€
aus EU Zollgebiet ausführen > wieder in EU Zollgebiet einführen, usw.).
Aber warum bei dir, .... hast du das Mopped nicht zugelassen ??
Denn wenn es zugelassen ist, sind die steuerrechtlichen Bestimmungen /
Abgaben alle erfüllt, sonst bekommt man keine Zulassung.
(Gilt auch bei Kurzzeitkennzeichen, ....in GR nicht ??)
Denn sonst müssten 10.000e Touristen für ihr Auto 2x ein T2L ausstellen,
bevor sie eine Seefähre befahren (1x Hin & 1x Zurück).
So wie ich das lese, führst du das Moped als Handelsware ein, .... nicht sehr
geschickt, aber zolltechnischen immer kompliziert (
...für Laien).
Naja, jetzt ist das T2L ohnehin schon bestellt.
Du solltest das Motorrad aber auf alle Fälle zulassen / versichern,
vor dem Transport. Es gibt viele böse & habgierige Menschen, du weißt....
Bei uns in D wird das Kurzzeitkennzeichen angerechnet, wenn man das
Moped entgültig zuläßt und bei der gleichen Versicherung bleibt.
Das heißt, der Versicherungsbeginn startet mit der Kurzzeitzulassung
ohne Extrakosten für die Kurzzeit.
Na, hoffen wir das Beste.
Grüße Brunò