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Sepp Koch's TR1 Gallery

 

Since Sepp Koch has so many TR1's, I made a separate gallery page just for him. To enlarge a picture, just click on it!
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First of all, Sepp told me how it all began...

 

 
In September 1982, I bought my first new TR1. Being a convinced tour driver, this TR1 has been my perfect companion for many kilometers through Europe. After close to 100.000 km, and the first self done engine-reworks, I bought a well preserved model '84 for a 12.000 km trip trough the west of the United States.

Additionally, I always had a weakness for those old English Caferacer from the sixties. And I however also had a great respect of there delicate technology. At the beginning of the nineties, I wished more and more to carry out my first conversion of a TR1.

The deciding impulse gave me visit of Franz Pommer from Eugendorf near Salzburg/Austria, who already spent quite some time with experiments of cutting TR1 frames.

After initial difficulties, specially with the placement of the battery, which is needed for starting, and experiments with differently sized tires and different chassis settings, the bike lastly got that good, that in 1995, I took the chance to participate at my first race-training and my first actual race. Even that I was a confident tour driver since then.

And this bacillus controls me since then quite strongly. Out of this passion, many modifications and an great experience in engine- and chassis-tuning, grew over the following years.

Now, after more than 10 years working on this area, and after more than 10 years with many TR1, and after more than 250.000 km driven, one thing has been persisted constantly: the fascination for the concept of the YAMAHA TR1.

Sepp Koch, April 2004
Meine erste TR1 kaufte ich als Neufahrzeug im September 1982. Als überzeugter Tourenfahrer war Sie für mich das Nonplusultra für viele Kilometer quer durch Europa. Nach knapp 100.000 km und der ersten selbstdurchgeführten Motorrevision kaufte ich ein gutes gebrauchtes 84er Modell für eine 12.000 km Tour durch den Westen Amerikas.

Nebenbei hatte ich schon immer ein Faible für die alten englischen Caferacer der sechziger Jahre, doch auch einen Heidenrespekt vor deren empfindlicher Technik. Anfang der neunziger Jahre reifte dann immer mehr der Wunsch, selbst einen Umbau zu verwirklichen.

Den entscheidenden Anstoß gab dann im Winter 1992/1993 ein Besuch bei Franz Pommer aus Eugendorf nahe Salzburg, der bis dahin schon einige Zeit mit einem abgeschnittenen Fahrwerk experimentierte.

Nach anfänglichen Schwierigkeiten, vor allem mit der Unterbringung der zum Anlassen benötigten Batterie, sowie Experimente mit verschiedenen Reifengrößen und Fahrwerkseinstellungen, geriet das Motorrad letztendlich so gut, daß ich 1995, als bis dahin überzeugter Tourenfahrer, die Teilnahme bei meinem ersten Renntraining und Rennen wagte.

Und dieser Bazillus hält mich seitdem fest im Griff. Aus dieser Leidenschaft entstanden im Laufe der folgenden Jahre noch weitere Umbauten sowie ein großer Erfahrungsschatz in Motor- und Fahrwerkstuning.

Nach nunmehr mehr als 10 Jahren, die ich auf diesem Gebiet tätig bin und mehr als 20 Jahren TR1 mit über 250.000 gefahrenen km ist eines geblieben: die Faszination für das Konzept der YAMAHA TR1.

Sepp Koch, April 2004

 

Here are some of Sepp's bikes. Photographed in April 2004. Some updates are from 2006 unless otherwise noted:

 

Pictures Description & more Pictures
Added April 2013
Sepp's renewed scrambler. Weitere Info 
Added April 2013
Sepp used a 'Rau'-frame for this nice lady.
 

Sepp's brandnew and super nice Hillwalk weapon for 2010

Some impressions from Sepp's garage. The pictures were shot for an article in the magazine 'Oldtimer-Praxis' issue 10/2007. More pictures: [3] [4] [5] [6]
 

Here are some more details of his awesome work. More pictures: [3] [4] [5]

This nice one he shows in his plumber-shop :-)
 

Sepp built this very nice one in 2007. More pictures: [3] [4] [5]

This is a TR1 he made for a good friend of him. More pictures: [3] [4]
 

Some details of a very nice TR1 from Sepp

Another racer from Sepp. More pictures: [3]
 

This is a TR1 Sepp built for Robert <Grieche> Mayer . More pictures: [3] [4]

Sepp's scrambler. More info . Weitere Info . More pictures: [3]
 

Sepp's second featherbed racing-model. More info . Weitere Info 

Sepp's first featherbed model. More info . Weitere Info 
 

Status 2004: Engine 990 cc. Wahl-pistons.... More info . Weitere Info . More pictures: [3] [4]

The engine has 1067 cc, a power of 78 h.p. and an engine torque of 92 Nm.... More info . Weitere Info . More pictures: [3] [4]